Vakıf Hakkında
Faruk Erem
Hümanist Dergi
Fotoğrafçılık

Anayasa, Bilim ve Sanat

Son

Apçağa

Kervansaraylar

Kanun

Faaliyetlerimiz

Şüphe Sanık Lehindedir

Sağlık Köşesi

Kangal

Fotoğraflarda Yaşayan Anılar

Güllaç

Ön Kapak İçi

Arka Kapak İçi

Arka Kapak


Haberler
Gezelim Tanıyalım
Bize Yazın
Mithatpaşa Cad. No:66/6      Tel: 0312-419 38 65      Fax: 0312-419 76 25
 F
         otoğraf aslında fotoğrafçılık teknikleriyle elde edilen resimdir. Fotoğrafçılık günümüzde son derece ileri teknikler ve makineye eklenen parçalarla sanatsal resim elde etme aracına dönüşmüştür. Fotoğraf makineleri hayatın her alanında savaşta, barışta, keşif uçuşlarında, mikro çekimlerde moda da başarıyla kullanılmaktadır.
    Gerçekliği yakalama aracı olan fotoğraf bazı öncü sanatçılar için bir iletişim aracı bir girişimi ya da bir zihinsel süreci görüntüleme aracı olmaktadır. Bazı alanlarda eser resimsel ya da grafik olmaktan çıkar, tanıklık, belgeleme haber verme işlevini üstlenir. Tarihi anlaşmalarda ve imzalanan belgelerde fotoğraf, olayın resimsel tanığıdır.

    Savaş muhabirlerinin çektiği fotoğraflar sanatsal gerçeklik niteliğindedir. Işık, gölge ve görüntüleme açısıyla çekilen fotoğraflar olayın temel özelliğini öne çıkarmakta ve gerçekleri daha çarpıcı hale getirmektedir. Keşif uçaklarının havadan çektiği fotoğraflar doğrudan bilgilendirme aracıdır. Çekilen konumun hangi ortamda bulunduğu ve hangi harita bilgisi içinde yer aldığı önemlidir. Fotoğraf tarihi eserlerin konumu içinde gereklidir. Bölgesel yerini saptamak ve o bölgeyle ilgili bilgilerle bütünleştirmek açısından önemlidir.
    Fotoğraf ressamlar için de kaynak durumundadır. Fotoğraf, figür ya da manzarayı incelemek için temel araç durumuna gelmiştir. Fotoğraf portre modasının yayıldığı dönemde bazı sanatçılar gerçek dışı bir ışıkla sardığı modellerinin kişiliğini yansıtan çok güzel portreler gerçekleştirmişlerdir. Gerçekten de fotoğraflar onları özel bir çekicilik kazandıran ama fotoğrafı da tehlikeli bir şekilde resme yaklaştıran romantik bir sise gömmüştür. Bu resimsel fotoğrafçılık birçok sanatçı tarafından kullanılmıştır.
    Daha sonra başlayan saf fotoğraf akımında ise hiçbir laboratuar hilesine başvurmadan çok yakın plânlar halinde çerçevelenmiş olan bu kusursuz dokulu net görüntülerde koyu siyahtan en parlak gri beyaza kadar renklerin tüm tonları görülebilmektedir. Dolaysız bir anlatımı benimseyen sanatçılar nesneleri ve doğayı inceliyordu. Çiçekleri konu alanlar şaşırtıcı yakın plân çekimi yapıyor, kayaları bitkileri ve kökleri ışık oyunlarını saptayarak resimliyorlardı.